מאות מתושבי רכסים נבחנו בהצלחה על הלכות פסח | תיעוד

נדב דוד No Comments on מאות מתושבי רכסים נבחנו בהצלחה על הלכות פסח | תיעוד

מעמד מבחן על הלכות פסח מרגש ומושקע התקיים בליל שישי האחרון של בין הזמנים ברכסים – בראשות המרא דאתרא הגרי"מ זוננפלד שליט"א | גלריה

אהרן ברוך ליבוביץ צילום: הגרי"מ זוננפלד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם סיום ימי בין הזמנים, מאות מתושבי העיר רכסים נבחנו בהצלחה על הלכות פסח. האירוע נערך על ידי ה'מועצה הדתית – רכסים' בראשות הרב שלמה הומינר שליט"א, בהפקת ענק מרשימה ומכובדת.

במהלך תקופת ערב פסח דאגה ה'מועצה הדתית' לשיעורים ב'קול הלשון' על חומר המבחן, כאשר ברחבי היישוב הפך נושא לימוד ושינון ההלכות לנושא 'המרכזי' ביישוב, מחזה חמד מרגש היה לראות אבות ובנים אשר לומדים ומשננים יחדיו את הלכות הפסח. רבים ציינו שחג הפסח היה נראה אחרת לגמרי כאשר ידעו היטב את ההלכות בטוב טעם ודעת.

לאחר חג הפסח ב'ליל שישי' האחרון של בין הזמנים התקיים מעמד המבחן במעמד רב רושם של אברכי ובחורי רכסים כשעם תחילת המעמד התקיימה תפילת ערבית במקום ומיד לאחר מכן הזמין מנחה המעמד את הגרעמער העולמי ר' ארהל'ה וינטרוב שפתח בגרעמן מרטיט על אהבת התורה של מרן שה"ת רבי חיים קניבסקי זיע"א, משולב בדברי חכמה מהמשגיח הגה"צ ר' דב יפה זצוק"ל.

לאחר מכן התקיים המבחן כאשר מאות האברכים והבחורים ששיננו את ההלכות על בוריין עונים בבהירות ובחדות "אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו". בקשב רב נשמע משאו המאלף של ה'מרא דאתרא' הגרי"מ זוננפלד שליט"א בו דיבר על המעלה של זכירת ההלכות למבחן, וכן עורר על חיוב ידיעת ההלכה, ובפרט בהלכות שבת החמורות, ראוי שכל משפחה תהיה לה קביעות עם ב"ב ללימוד ושינון הלכות שבת.

בסיום המעמד נערכו הגרלות כאשר ה'מרא דאתרא' בעצמו מעלה בגורל את שמות עשרות הזוכים. וכן חולקו ספרים יקרי ערך לכלל הנבחנים.

 



0 תגובות